Reklám mint befolyásolási eszköz Diasor alapján Elérhetőség mindenütt, a legrafináltab módon: sajtóban, rádióban, tévében, közterületen, járművön Formái nyomdai (plakát, szóró, sajtó) elektronikus (rádió, TV, web) Napjaink iránya a hagyományos és modern reklámeszközök kombinálása: - szórólapon elektronikus elérhetőségek feltüntetése - fényújság reklámok - kirakat, mint multmédiás reklámkeret (https://www.youtube.com/watch?v=1FuCmNpZ8v0) Célja: Vásárlásra ösztönöz - informál - véleményt népszerűsít Időnként keveredik a felületeken 1., hagyományos:dráguló, korlátozott elérhetőség, korlátozott körben elérhető, szűkebb érzékelési tartomány; megkopó hatásfok 2., internet: alacsony költség, szélesebb kör, állandó elérés, könnyen módosítható felület, vonzóbb interaktív multimédia, ----------------------------------------------------- Reklám eszközök a webfelületen: - levelezőlistás email; e-mail reklámfelülettel; - szalaghirdetés banner (álló,mozgó interaktív); - rich média:https://www.richmediagallery.com/gallery - nyomógombos linkkel - szöveges linkes - szponzorálással egybekötött - beférkőző reklámok (agresszív felugró abakok): pl youtube filmeken Befolyásolási technikák (kellemes érzés keltése): - érzelmek középpontba állítása - nyelv : meggyőzés hívószavai, stílusa; - referenciákra hivatkozás (orvos,celebművész, mérések, testületek, díjak, eredmények); - rejtett rábeszélés (képi megszemélyesítés,hasonlat, metafora); - póthaszon ígérete (egészség,szerelem,élmény, környezetkímélés,..); - képek ereje: színei, színekkel játék, tónusa, szerkesztettsége kellemességet sugároz - zene: automatikusan elinduló, fülbemászó - történetbe Hatékonyság mérése: látogatottság, visszatérések mértéke, új látogató, kiindulási internetcím, átkattintási arány Reklám példák vállalati https://www.youtube.com/watch?v=w8TAwfC3g3s mobil https://www.youtube.com/watch?v=n_5mzf810vo autó https://www.youtube.com/watch?v=g8A8PpSMJEg óra https://www.youtube.com/watch?v=dYosjckFNsY parfüm https://www.youtube.com/watch?v=e5lwldwv7TQ fiatal nő https://www.youtube.com/watch?v=Ao4YBgZ1TSg