// -->
Szeretnénk, ha
iskolánkat valamennyi diákunk valamint szüleik
valóban a magukénak érezhetnék.
Az iskolaépületet tágas, parkosított udvar veszi körül, melyben az elmúlt években néhány fajátékot, mászókát helyeztünk el, képviselői támogatással a közelmúltban a gyülekező udvar járófelületét újíttattuk fel. A testnevelés oktatása 560 nm alapterületű, jól felszerelt felújított tornatermünk mellett a parkos udvaron, a sportpályákon folyik. |
Lehetőségeinkhez képest igyekszünk minél otthonosabbá tenni iskolánk közösségi tereit.
Különösen büszkék vagyunk könyvtárunkra, számítástechnikai termünkre,
diákszínpadunkra, valamint iskolagalériánkra, |
Olyan értékmegőrző, értékteremtő iskolai közeget szeretnénk teremteni, melyben minden gyermek ösztönzést és irányítást kap személyiségfejlődésének, képességének, érdeklődésének leginkább megfelelő tanulási és szabadidős tevékenységi formák megválasztására. Az anyanyelvi nevelést és kommunikációt kiemelt képzési feladatnak tekintjük, ezért igyekszünk tanórán kívüli foglalkozásokkal is kiegészíteni a képzést. Alsóban eredményes színjátszó kör, felsőben drámapedagógiai foglalkozás segíti e munkát. Könyvtárunk 13.500 kötetet számlál, könyvtárosaink író-olvasó találkozókkal, könyvtári versenyekkel és könyvtári tanórákkal tehetséggondozó munkát végeznek, mert azt valljuk: olvasni, jó, olvasni érdemes, s ezt az értéket diákjaink értékrendjébe elültetni fontos feladatunk. Idegen nyelvet (német/angol) negyedik osztálytól tanulnak a gyermekeink. Igény esetén első osztálytól szervezünk tanórán kívüli nyelvoktatást. Pedagógusaink szakértő figyelemmel választják ki az egyes művészeti és tantárgyi területeken kimagasló érdeklődést mutató, és kiemelkedően jól teljesítő diákokat. Tehetséges gyermekeink a szülővel történő egyeztetés után olyan plusz feladatokat kapnak, illetve olyan művészeti csoportokhoz csatlakozhatnak, amiben számukra a továbbfejlődés lehetősége biztosított. Tehetséggondozó köreink a következők: sporttevékenységek, zenei képzés, tánc, színjátszás, anyanyelv- és kommunikáció, idegen nyelv, matematika, természettudományok, kézművesség, számítógépes ismeretek. Nagy hangsúlyt fektetünk a számítógépes oktatásra, ennek érdekében 2 gépterem áll diákjaink rendelkezésére. Az órarendbe épített heti 4 testnevelés óra pedig a napi testedzés lehetőségét nyújtja a kisdiákok számára. 2007-08-as tanévtől a felső tagozaton a vívásoktatást fakultációként beindítottuk. Heti két alkalommal 5. és 6. évfolyamokon a tanórákhoz illeszkedő ingyenes foglalkozásokat tart vívó szakedzői képesítéssel és versenyzői múlttal rendelkező testnevelő tanárunk, Budai István. Az első négy évfolyamon a testnevelés órákon megalapozzuk a későbbi edzésmunkát
A tanulási
nehézségekkel (dislexia, disgraphia)
küszködő tanulóinkkal egyéni foglalkozásokon öt
fejlesztőpedagógus foglalkozik. |
Az immár rendszeres januári
színjátszó találkozóinkon is fellépő társulat a XVI. Országos Weöres Sándor
Gyermekszínjátszó Találkozó budapesti versenyén 2007.ben a bemutatkozó 50
csoport között arany minősítést kapott. A csoport már 2004-ben és
2006-ban megszerezte az ezüst és bronz fokozatot, így az idei kiemelt eredmény
egy szép ív lezárása. A szakmai zsűriből Regős János, a Szkéné Színház rendezője
és Tóth Zsuzsa színházpedagógus külön kiemelte a csoport erényeit: a fesztelen
jó kedvet, a lendületes jól szerkesztett jeleneteket és a darab ízléses, igényes
kiállítását. A csoport vezetője: Tóthné Szabados Valéria, segítői Páczi Regina és Erbits Ágnes. |
A színjátszás, sport és képzőművészeti nevelés mellett a
zenei nevelés is fontos eleme tehetségnevelésünknek |
A DIADALOS DUDORÁSZÓK csapata – mint a nevük is sejtteti - az iskola kis dalosaiból alakult, akik akkor még tényleg csak dudorászgattak. Néhány év alatt azonban komoly kis társulattá érlelődtek. Az alapító tagok már 7.-8. osztályosok lettek, kinőtték az alsós repertoárt, de helyükre - Kalacsiné Nyiszlai Zsuzsanna tanárnő nagy örömére- újabb tehetséges hangocskák kerültek, s most ezek a 3.-4. osztályosok alkotják a kórus magját. Sok sikeres fellépés áll már mögöttük: iskolai-és társadalmi rendezvények, kóruskarácsonyok, de a Dudorászók közül kerülnek ki a kerületi, illetve budapesti népdaléneklő és társasének versenyek díjazottai is. Az elmúlt években is egy budapesti II. helyet szerzett a ma is szólót éneklő Lukács Márton, a rákoscsabai népdaléneklő versenyen két első és egy harmadik helyet hoztak el. A Pünkösdi Kórustalálkozón csak néhány évvel ezelőtt hallhatták először a Diadalos Dudorászókat. Azóta a kerületi fellépések egyre ismertebbé tették nevüket. Repertoárjuk a néptánctól kezdve a hangszeres zenén át a kórusmunkáig számtalan színt ölel fel. Az újabb és újabb meghívások is azt bizonyítják, hogy közönségük szereti e sokszínűséget, s mindig szívesen emlékezik mosolygó arcukra, igényes előadásukra.
E munkát jól egészítik ki a
Bartók Béla Művészetoktatási Intézmény kihelyezett zenei tagozatai: szolfézs,
zongora, hegedű és fuvola órák. |
A hagyományos diáksportkörök és alsós sportjátékok mellett a ritmikus sportgimnasztika 1991-92-es tanévtől vált a lányok körében igen népszerűvé. Az RSG különféle korosztályú csoportjai rendszeres fellépői az iskolai és kerületi rendezvényeknek. Tornászcsoportjaink Palyov Istvánné, Márta néni és Bíróné Váradi Gabriella keze alatt igen sok területi és országos versenyeredményt hoztak. 1998-ban iskolánk arany minősítést nyert el a torna terén, 2002-03 tanévben pedig 100 versenyzőnk 225 érmet szerzett a különféle szintű sportversenyeken.
A 2007-08-as tanévtől vívó szakedzői képesítéssel rendelkező testnevelő tanárunk
fakultatív tárgyként vívóiskolát indított az 5. és 6. évfolyamon. |
|
Talán ezért is rendezünk szívesen közös nemzetközi
rajzpályázatokat. |
Könyvtárunkban
is igényes szakmai munka folyik. |
Könyvtári gyakorlatukat a Tanári Kincsestár irodalomtanítással foglalkozó 2006-os novemberi száma ismerteti dicsérő szavakkal.
Az idegen nyelvet bontott csoportokban oktatjuk.
Látogassa meg idegen nyelvi oldalunkat, nézze meg filmjeinket.
|
A szakszolgálatok szakvéleménye és javaslata mellett rendszeresen
diagnosztikus mérésekkel is rendszeresen szűrjük, és speciális foglalkozásokhoz
értő nevelők vezetésével szakszerű térítés mentes fejlesztésben részesítjük a
hátrányos helyzetű, magatartás- és részképesség-zavarok miatt lemaradó
gyerekeket A fent említett problémákkal küszködő azon gyerekek számára, akikről később, az iskolába kerülés után derül ki részképesség-zavar, az iskola valamennyi évfolyamán integrált foglalkoztatással adjuk meg a felzárkózás lehetőségét. Fejlesztő pedagógusaink szerveznek számukra egyéni és kiscsoportos foglalkozásokat az egésznapos foglalkoztatás rendjébe épülve. 1.- 2. osztályokban nagy szükség van a még beszédhibás gyerekek logopédiai ellátására, ehhez a kerületi Pedagógiai Szakszolgáltató Központ - Nevelési Tanácsadó segítségét várjuk. Iskolánk tanulója
lehet minden olyan diák is, aki testi fogyatékossága vagy egyéb indokolt ok
miatt sajátos bánásmódot igényel. A súlyosabban korlátozottakat a rendszeres
iskolába járás alól felmentjük. A súlyos testi fogyatékos, ép értelmű diákhoz az
iskola - a szakértői bizottság egyetértő nyilatkozata alapján - a szülő írásbeli
kérelmére segítő tanárokat rendel s egyéni fejlesztési terv alapján tanítja. Iskolai alsó tagozatos gyakorlatunkat egy esettanulmány kapcsán Garami Erika, az OKI szakértője emelte ki 2005 októberében:
|
Épületünkben a Bartók Béla Alapfokú Művészetoktatási Intézmény pedagógusai kihelyezett foglalkozásokon zenei képzést (fúvós, zongora és hegedű szakon) és képzőművészeti képzést is nyújtanak Alsó tagozaton a választható foglalkozások beépülnek egy-egy osztály tantárgyi rendszerébe, egyes osztályokban az egész napos (8.00-16.00 óráig) foglalkoztatás rendjébe. A napközis foglalkozások szervesen illeszkednek az iskola nevelési-oktatási rendszerébe.
Külön
szabadidő-klubunk működik az épületben, ahol művelődésszervezőnk fogja össze
a délutáni programokat. Hétvégi rendezvényeinkkel, szervezett
kirándulásainkkal pedig az egész család számára kínálunk élményekkel teli
kikapcsolódást. |
Nézze meg diákönkormányzatunk lapját!