A XVII. kerület peremén, Rákoscsaba-Újtelepen minden érdeklődő
szülőt és kisdiákot szeretettel vár a Diadal Úti Általános Iskola.
A nevelőtestületünk egységes gondolkodásmódja, értékrendje
és gyermekszeretete, valamint pedagógiai munkánk sokszínűsége évről évre
sok kisgyermeket vonz iskolánkba. Emellett a nagy, zöld terület, tágas
sportpályák, esztétikus belső terek is vonzóak lehetnek. Büszkék vagyunk
jól felszerelt könyvtárunkra, és az évente megújuló könyvtári
versenyeinkre is.
Évfolyamonként három osztályunk van, minden diáknak
lehetősége van a fejlődésre, támogatjuk a tehetséges tanulóinkat éppúgy,
mint a fejlesztésre szorulókat. A tanulási nehézségekkel küzdő
tanulóinkkal az egyéni foglalkozásokon fejlesztőpedagógusaink
foglalkoznak, egyikőjük speciális, zenei fejlesztőprogramba is bevonja a
diákokat, ami a kerületünkben csak a mi intézményünkben működik.
A nálunk folyó pedagógiai munka legfontosabb célkitűzése,
hogy olyan gyermekeket neveljünk, akiknek igényük van a tudás
megszerzésére. Ehhez eszközünk az élmény. A Komplex Alapprogram-ba való
bekapcsolódásunk eredményeként elnyertük az „Örökös Élménysuli” címet.
Elsőseinket mozgásfejlesztés, TKP (tanuláskönnyítő program)
valamint a Meixner-féle olvasástanulás segíti ezen az úton. Iskolánkban
már első osztálytól szakköri keretben, a felső tagozaton pedig emelt
óraszámban és csoportbontásban tanítjuk az angol nyelvet; cél a junior
nyelvvizsga letétele. Diákjainkat a tanórán kívül is gazdag élmények
várják: informatika szakkör, énekkar, torna, vívás, labdarúgás,
táncoktatás, furulyaoktatás működik a gyerekek örömére.
Kiemelkedő tanulmányi területnek, profilunknak tekintjük a
sportot, továbbá a természettudományos laborfoglalkozásokkal
kiegészített oktatást, a nyelvoktatást, az informatikai képzést és a
művészeti nevelést. Felső tagozaton nívócsoportos nyelvoktatásunk heti
öt idegen nyelvi órát tesz lehetővé. Pedagógusaink szakértő figyelemmel
választják ki az egyes művészeti területeken kimagasló érdeklődést
mutató, és kiemelkedően jól teljesítő diákokat. Művészeti
tehetséggondozó köreink a következők: zenei képzés, tánc, drámajáték,
kiemelt rajzoktatás. E munkát jól egészítik ki a Bartók Béla
Művészetoktatási Intézmény kihelyezett zenei tagozatai: szolfézs,
zongora, hegedű, gitár és fuvola órák.
Érdemes velünk kezdeni! Tájékozódjon, ismerkedjen meg
iskolánkkal a honlapunkon, Facebook és Youtube felületeinken!
Ismertető
FA fejezetcímre kattintva kiegészítéseket olvashat az adott
fejezethez.E
FAz iskola pedagógiai filozófiájaE.
Rákosmente Rákoscsaba-Újtelepét
68 éve szolgálja általános iskola, s volt diákjaink zömmel
szeretettel emlékeznek a jelenlegi épületében 2024
szeptemberében 45. tanévét megkezdő egykori iskolájukra. Ennek
magyarázatát minden bizonnyal a nevelőtestület
tehetséggondozásra és felzárkóztatásra egyaránt törekvő
pedagógiai munkájában kereshetjük. Tudjuk, hogy a
siker közös eredmény, amiért együtt kell munkálkodnunk.
Legfontosabb közös értékünknek a tudást, az odafigyelő
szeretetet és az együttműködést tartjuk. Azért dolgozunk, hogy
az iskola a tudás és sikerélmény forrása legyen: olyan hely,
ahová szívesen jön a gyermek.
Tehetséggondozó köreink a
következők: sporttevékenységek (torna, vívás), zenei képzés, tánc, színjátszás,
anyanyelv- és kommunikáció, idegen nyelv, matematika,
kézművesség.
FIdegen nyelv oktatásaE
Iskolánkban évek
óta szakköri keretben kaphatnak alsósaink idegen nyelvi
alapozást a negyediktől induló, s a felsőben az anyanyelvi
órákkal megegyező óraszámú idegen nyelvi oktatáshoz.
A nyelvoktatást
az egyre erősödő szülői elvárások hatására már első
évfolyamtól megkezdjük, s felsőben nívócsoportos
oktatással emelt óraszámmal
tanulhatnak angol és (kivezetéssel) német idegen nyelvet felsőseink.
A nívócsoportok közt meghatározott rendben biztosítjuk az
átjárhatóságot. A haladó csoportok órarendhez igazodó heti két
óra tehetséggondozást kapnak, így nyolcadik év végére sikeres
Junior-vizsgát tehetnek.
Az idegen nyelv oktatásának
filmlistája
FPárbajtőr utánpótlás-nevelésE
A
testnevelési órákat 3 testnevelő tartja. A délutáni díjmentes kínálatban gyermektorna,
sportjáték, labdarúgás, vívás várja a diákokat, de önköltséges
foglalkozásként alsós gyermeke járhat labdarúgó focisuliba vagy a TORNÁDÓ HUNGARY SE ritmikus
sportgimnasztika edzéseire.
Tornászcsoportjainkra nagyon büszkék vagyunk. A rendre
megújult összetételű csoportok Váradi Gabriella szakmai
vezetésével a meghirdetett tornaversenyek,
barátságos kerületi és budapesti döntők, budapesti és országos
diákolimpiai fordulók helyezettjei. Szakedzői képesítéssel
rendelkező testnevelőnk, Budai István szakmai törekvésének
köszönhetően nyolc évvel ezelőtt kezdett el iskolánk a vívással
foglalkozni.
A tornászlányok budapesti, országos eredményei mellett az elmúlt
tanévekben a vívó fiúk bronzos párbajtőrcsapata melengette a
szívünk. Örültünk annak, hogy a Magyar Vívó Szövetség a szakmai
munka eredményeit látva új modern sportpadlóval fejlesztette a
vívóteremként is szolgáló tornatermünket. A délutánonként
tartott BHSE utánpótlás-nevelés edzései nem csupán a diadalos
diákokat, de a többi kerületi iskola tanulóit is várja.
Testnevelés-oktatás filmlista
Anyanyelvi nevelés - könyvtár - dámapedagógia
Az anyanyelvi nevelést is
kiemelt képzési területnek tekintjük. Ez a többi között abban
nyilvánul meg, hogy a tanórák anyagát igyekszünk tanórán kívüli
programokkal kiegészíteni. A kisebbeknek az osztályokban
megszülető dramatikus darabok, illetve a
Csillagfürt színjátszó kör versenydarabjai jelentenek
fellépési lehetőséget. A legjobb csoportok külön darabokkal
mutatkoznak be házi Diákszínjátszó Gálánkon és egyéb
meghirdetett találkozókon, rendezvényeken.
Nálunk található a kerület egyik legjobban felszerelt iskolai
könyvtára is, mely a kölcsönzésen és a könyvtárhasználati
ismereteken túl az olvasásra nevelés, az értő olvasás és
szókincs fejlesztés feladatát is részben magára vállalva a
gyermekirodalomhoz kapcsolódó rajzpályázatokat, múzeumi
játékokat, házi és kerületi versenyeket szervez.
Könyvtári programjaink
filmlistája.
Művészeti nevelés:
FzeneE
FrajzoktatásE
Művészeti
nevelésünk lehetőségeinkhez szabott irányai közül az egyik a
drámapedagógiai foglalkoztatás, a másik a zene alapozása és népi
játékfűzés hagyományozása, a harmadik a rajzoktatás, kézműves
foglalkoztatás. A művészeti nevelésben kiemelt partnerünk a
Bartók Béla Alapfokú Művészeti Iskola.
Zenei nevelésünk
filmlistája
Képzőművészeti ösztönzésekben élen
járnak tanítóink közül jó néhányan. Ennek bizonyítéka belső
dekorációnkon túl a rajzpályázati eredmények sora, házi
kiállításaink darabjai. Rendre meghirdetjük a környék
óvodásainak és kisiskolásainak a helyi civilegyesülettel közös
rajzpályázatunkat.
Erőnkhöz mérten segítői vagyunk a
közművelődési intézmények rendezvényeinek. Különösen jó
munkakapcsolatunk alakult ki a Vigyázó Sándor Művelődési Ház és a Csekovszky
Gyűjtemény és Kiállítóház munkatársaival, akikkel közösen
számos közös programot szervezünk. A Gózon Gyula Színházzal is jó kapcsolatot
tartottunk fenn, hisz közelsége és darabválasztása miatt nem egy
alkalommal kedvezményes árú színházi előadásokon, rendkívüli magyarórákon
vehettünk részt benne...
A magyar kultúra napján igyekszünk
helyet adni nívós helyi művészek képzőművészeti kiállításainak
is, hogy ezzel is a művészetek szeretetére, tiszteletére
nevelhessük diákjainkat. Ilyen emlékezetes kiállítás volt az
"Ember és természet" című helyi művészeket bemutató tárlat,
Bolza Marietta festő kiállítása, Mecseki Hargita, Babusa János
és Salamon György közös bemutatkozása valamint Szalai László
keramikus életműkiállítása "iskolagalériánkban".
A közelmúltban pedig számos képzőművészettel és fotózással foglalkozó
volt diákunk mutatkozott be alkotásaikkal a fiatalabb
generációnak példát mutatva arra, mivé válhatnak azok,
akik az iskolai műhelymunkát hűségese tovább folytatják.
Képzőművészeti iskolai ösztönzéseink
filmlistája
Rákoscsaba-Újtelepért Egyesület a "Nálatok vannak-e
állatok?" közös rajzpályázat mellett sokat segített
vívásoktatásunk technikai hátterének fejlesztésében,
rendezvényeinket pedig kapcsolódó rendezvényekkel színesítette.
Fejlesztés
.A
tanulás minősége közvetlenül alakítja az elmaradó,
részképesség-zavarokkal küzdő gyermek iskolai karrierjét is,
távlataiban pedig egész személyiségfejlődését, életpályáját. Az
utóbbi években egyre több lett az iskolába lépő gyerekek közt a
sajátos nevelési igényű tanuló. Ezt belátva évek óta a
magatartási- és részképesség-zavarral, küzdő tanulókkal is
kiemelt figyelemmel foglalkozik iskolánk. Úttörő
kezdeményezésként az 1996/97-es tanévtől két, mára már négy
fejlesztő pedagógus segíti a tanulási nehézségekkel küszködő
gyerekeket alsó és felső tagozaton.
Az első évek
Alsó tagozaton a
választható tehetséggondozó foglalkozások beépülnek egy-egy
osztály tantárgyi rendszerébe, az egész napos iskolai
foglalkoztatás (8.00-16.00 óráig) rendjébe, ahol tanítóink
legoptimálisabban figyelhetnek a diákok egyéni fejlődési
ütemére, így alkalmat adva az óvodából iskolába lépés
megkönnyítésére, a képességfejlesztésre, tehetséggondozásra. Elsős osztályainkban a hagyományos
szótagoló olvasástanítási módszert alkalmazzuk.
A gyermekek egyéni képességeit tanítási órákon differenciált
csoportmunka alkalmazásával fejlesztjük. Érzelmi
intelligenciájukat kooperatív tanulásszervezéssel
(csoportmunkával) alakítjuk.
Iskolánk tanóráiról, speciális foglalkozásairól készült filmek
listája